2010年8月23日 星期一

烏溜溜 Had a hair re-dyed

烏溜溜的黑眼珠和你的笑臉
怎麼也難忘記妳
容顏的轉變~

原來重新染髮後
容顏真的會轉變.

終於...... 有一天
我想要認真的拯救一下我的布丁頭
(對我來說還蠻不容易的)

Finally, i made up my mind to re-dyed my hair
to save my hair color which separated to two
which we called "Pudding head" in Taiwan.



耳濡目染之下,我買了最近廣播廣告強打的泡沫染髮
「染髮就跟洗頭髮一樣簡單」
這種專為獨立女性(也有種說法叫懶人)設計的產品
總是對我有著不可言喻的吸引力
所以我選擇了巧克力棕色
期望可以用深一點點的顏色
走長遠之路

"Hair dyed is as easy as using shampoo"
with this kind of attractive slogan on the boardcast everyday
how can't i be persuaded?
And i am probably the customer they wanna find - depend woman (or lazy people)
anyway, i choosed a "Chocolate brown" as my new hair color
Thinking to change aother color after such a long time of light one
and wanna solve the "pudding head" problem as well.



打開染髮劑後撲鼻的花香味
讓我感謝高科技發明了這麼方便的產品
即使一絲不掛也要歡呼一下

when i open the agent box with sweet blossom smell
I was really appreciated to the hi-tech,
that i can have the chance to buy this convinient product
thinking myself when naked.


但大約15分鐘後......
15 mints passed....


使用前
Before
使用後-根本是假髮
After- okay i know it's like a wig.

究竟......從哪一點可以看出這是巧克力棕???
what the chocolate brown hell is that??

我覺得它應該要註明...100%純巧克力
i thought it should change its name to "100% PURE chocolate" (and not brown)


但是無論如何
好久不見的烏溜溜黑髮
還是讓我感覺十分不自在
新假髮請大家多多指教!!!!!

But however it is, the new hair-dyed was done.
i don't really feel free about my new hair.
Please accpet my new weird  WIG, my dear friends.

沒有留言:

張貼留言